Ar verta rinktis franšizę?

McDonalds: sėkmingiausia pasaulio franšizė.

McDonalds: sėkmingiausia pasaulio franšizė.

Ketinate užsiimti verslu ir svarstote, kas geriau: viską pradėti nuo nulio ar įsigyti sėkmingo verslo franšizę.

Geras klausimas. Kartais verslininkai pasirenka su asmeninėmis savybėmis visiškai nederantį veiklos modelį. Tai viena ne itin sėkmingo verslo priežasčių.

Tai kada verta rinktis franšizę ir kuriems verslininkams tai netinka?

Franšizė: nereikia galvoti apie marketingą

Franšizės turėtojui nereikės daug galvoti apie marketingo strategiją. Pavadinimas, išskirtinumas, reklamos kampanijos jau būna sugalvoti ir patikrinti.

Tai puiki žinia tokiam savininkui, kuris nenori didžiosios laiko dalies skirti marketingui, kuriam ši sritis neįdomi. Jeigu save įsivaizduojate kaip verslo procesų prižiūrėtoją, o ne marketingo strategijos kūrėją, franšizė – kaip tik jums.

Bet čia slepiasi ir grėsmė: dėl kultūrinių skirtumų vienoje šalyje, netgi viename mieste veikęs motyvas pirkti, pas jus gali nesuveikti.

Franšizės minusas – mažesnis verslas, mažesnės galimybės

Franšizė – mažesnė rizika. Bet tai ir minusas – retai franšizės pirkėjai sukuria tikrai didelius verslus. McDonalds ir Apranga – išimtys.

Tai saugu. Mažesnė tikimybė, kad būsite nuostolingi. Bet viskas turi savo kainą. Franšizė reiškia ir mažesnę tikimybę, kad būsite labai turtingi.

Svarbiausia franšizės turėtojui – gerai pasirinkti atstovaujamą brendą ir vėliau suvaldyti procesus, žmogiškuosius išteklius. Franšizės turėtojai labiau panašūs į valdininkus, nei į verslininkus. Bet ne visi turi kūrėjo savybių, ne visi gali sukurti sėkmingus verslus.

Jei nenorite franšizės

Kai kam franšizė netinka. Jei esate inovatorius, jei turite marketingisto gyslelę – franšizė ne jums.

Jei sukursite stiprų brendą, patys galite tapti franšizės pardavėju.

Tam reikalingi du dalykai – idėja, kuo skirsitės nuo esančių konkurentų (strategija) ir tinkama tos idėjos sklaida (marketingas).

Arba marketingas arba franšizė

Marketingas – tai, kas skiria verslą pagal franšizę ir pagal savo sukurtą modelį. Jei nenorite juo užsiimti, rinkitės franšizę. Jei norite padaryti pagal save – kurkite savo brendą.

Kartais tenka konsultuoti vadovus, kurie nenori užsiimti marketingu, kurie mano, kad tai galima pavesti “marketingo vadybininkei”. Deja, tokie verslai nebūna sėkmingi. Nenorintiems gilintis į marketingą tikrai geriau rinktis franšizę.

Patiko? Pasidalinkite, prašau, Facebook'e
Jau virš 1000 skaitytojų prenumeruoja pranešimus apie naujus straipsnius. Įveskite savo el. paštą - pranešiu ir jums, kai išeis naujas.
Prenumeruoti

Speak Your Mind

*