Marketingo pagrindai vadovui

Šis straipsnis negalioja natūralioms, patentų ar biurokratų pagalba dirbtinai sukurtoms monopolijoms. Negalioja pažintimis ir kyšiais paremtam verslui.

Jei esate įmonės vadovas, jei turite konkurentų, jei iš jūsų perka ne dėl kyšių – šis trumpas marketingo kursas kaip tik jums.

Marketingo esmė – sukurti nuomonę

Pirkėjai sprendimus priima, remdamiesi savo nuomone. Marketingo esmė – kurti nuomonę apie produktą. Nuomonę kuo jūsų produktas skiriasi nuo konkurentų, kodėl reikėtų pirkti iš jūsų, o ne iš konkurentų.

Nuomonę kuria viskas: pavadinimas, produkto charakteristikos, kaina, kur parduodama, kaip parduodama, kaip aptarnaujama, kaip įpakuota, spalva, kvapas, kaimyno pasisakymas, reklama.

Tik įmonės vadovas turi galių keisti tokius dalykus, kaip kaina, produkto charakteristikos ir pan. Todėl jis, o ne marketingo vadybininkė yra atsakingas už marketingą. Vadybininkė tegali akcijas organizuoti ar vizitines korteles užsakinėti.

Pirmas vadovo žingsnis marketinge – apsispręsti, kokią nuomonę jis nori sukurti. Surasti priežastį, kodėl pirkėjai turėtų pirkti iš jo, o ne iš konkurentų. Kitaip tariant, pasirinkti strategiją. Strateginė kryptis, išskirtinumas, pozicionavimas – vadinti galima įvairiai, bet esmė nesikeičia, reikia surasti motyvą pirkti iš mūsų, o ne iš konkurentų.

Nuomonė turi turėti pavadinimą

Produktas su nuomone turi turėti unikalų pavadinimą. Galima (teisininkai sako – būtina) jį užpatentuoti.

Neturėsim unikalaus pavadinimo – mūsų neprisimins. Turėsim bendrinį, neišraiškingą – prisimins labai sunkiai. Turėsim unikalų, tinkamai skambantį – prisimins lengvai.

Pageidaujama pasekmė – produkto pavadinimas asocijuojasi, “sulimpa” su jo išskirtinumu. Idealu – tampa visos kategorijos simboliu, kaip Makroflex, KarcherMaxima ar Pampers.

Igyvendinimas – tai taktika

Partizaninis marketingas, socialus marketingas, SEO marketingas, viešieji ryšiai, reklama, akcijos, Facebook, parodos – tik marketingo taktika. Visi išvardinti metodai tinka, viskas gali būti naudojama (jei tik laiku ir vietoje), tačiau viskas turi paklūsti aukščiau minėtai strategijai. Priešingu atveju gimsta legendos “žinau, kad pusę reklamos pinigų išleidžiu vėjais, tik nežinau kurią pusę”.

Jei viskas, ką darote atitiks jūsų strategiją, pinigai nebus leidžiami vėjais. Kiekvienas žingsnis, atitinkantis strategiją, stiprins jūsų brendą (nuomonę apie produktą).

Tačiau kiekvienas, neatitinkantis strategijos, nepatvirtinantis jūsų išskirtinumo, jį silpnins, arba, geriausiu atveju, bus pinigai išleisti veltui. Nesugebėjimas laikytis strateginės krypties – didžiausia reklamos, viešųjų ryšių agentūrų bėda. Būkite ypač atsargūs ir kritiški, bendraudami su jais.

Kas atsakingas už marketingą?

Negi vadovas privalo užsiimti reklamų kūrimu, pranešimų spaudai rašymu? Išskirtinumo paieška, naujų produktų ir jų pavadinimų kūrimu?

Ne, neprivalo.

Išskirtinumus ir pavadinimus tegul galvoja marketingo konsultantai, reklamas tegul kuria reklamos agentūros, pranešimus spaudai rašo viešųjų ryšių specialistai.

Tačiau vadovas, o ne marketingo direktorė (vadybininkė) turi viską koordinuoti ir priimti galutinius sprendimus.

Koks išskirtinumas, koks pavadinimas, kokia reklama, koks pranešimas spaudai – užduotį formuluojate jūs, nes tik jūs atsakote už visos įmonės rezultatus. Jūs, įmonės vadovas, atsakote už marketingą.

Sėkmingas direktorius

Visa tai įgyvendinote? Sveikinu, jūs sukūrėte brendą.

Stipri nuomonė apie unikalų pavadinimą yra brendas. Tai didžiausias įmonės turtas.

Nuo šiol pirkėjai, kuriems svarbu jūsų turimas išskirtinumas, pirks iš jūsų. O jūs garsėsite kaip puikus vadovas, nusimanantis marketinge.

Su kuo ir sveikinu.

Patiko? Pasidalinkite, prašau, Facebook'e
Jau virš 1000 skaitytojų prenumeruoja pranešimus apie naujus straipsnius. Įveskite savo el. paštą - pranešiu ir jums, kai išeis naujas.
Prenumeruoti

Comments

  1. 1

    Paprastai ir suprantamai. Superinis straipsnis. Visgi, manau, kad didžiausias pavojus vadovui priimant galutinius sprendimus yra jo asmeninė nuomonė.

Speak Your Mind

*